مستقیم میرم سر مطلبی که مورد نظرمه. درسته که وبلاگ دارم می نویسم متاسفانه حوصله زیاد برای کش دادن مطلب ندارم. به هر حال شروع می کنم.

میدونیم که یکی از کاربردی ترین قسمت های web browser ها (مثل Internet Explorer , Firefox,Opera,Google Chrome و …) bookmark ها هستند. bookmark ها این امکانات رو به ما میدن که آدرس های وبی رو که مورد نظر ما هستند و مایلیم بعداً هم به اونها دسترسی داشته باشیم رو در browser خودمون ذخیره کرده و بعداً موقع نیاز اونها رو فراخوانی بکنیم. حتی میتونیم این bookmark ها که روز به روز هم زیاد تر میشن رو دسته بندی کنیم تا راحت تر پیداشون کنیم. چون ممکنه به مرور زمان در طی این سالها که با اینترنت سر و کار داشتیم بیش از ۵۰۰ تا وب سایت رو در نظر داشته باشیم که هر کدوم به یه دردی میخورن. البته که نمیشه همه اینها رو در مغزمون نگه داریم پس نیاز داریم که اونها رو در همین browser هانگهداری و دسته بندی کنیم. حالا یک سری مسائل پیش میان:

۱- مرتب باید از این bookmark ها bachup تهیه کنیم تا اگر به هر دلیلی سیستم عامل خراب شد بعد از درست شدنش بتونیم bookmark هامون رو برگردونیم

۲- اگر از چند سیستم متفاوت داریم استفاده می کنیم اونوقت موقع backup گیری به مشکل برخواهیم خورد چرا که شاید در محل کارتون امروز چند تا bookmark جدید اضافه کردین و تو خونه یک سری bookmark های جدید. اونوقت باید هر کدوم رو backup و به همدیگه restore کنیم.

یکی از ویژگیهای بسیار زیبای chrome داشتن قابلیت synchronize است ( البته در Firefox هم قراره ارائه بشه که مشکلات خودش رو داره ) که به شما کمک میکنه با تنظیم chrome به استفاده از یک Google account همیشه و بصورت real time تمام bookmark های شما رو backup گیری و در محل Google Documents های شما در فولدری بنام Google Chrome نگهداری میکنه. به محض اعمال تغییر در این bookmark ها بصورت اتوماتیک به google docs شما sync شده و نگهداری خواهد شد و البته اگر از سیستم دیگری هم استفاده کنید  بعد از اتصال به اینترنت و باز کردن Google Chrome در عرض چند ثانیه تغییرات داده شده در سیستم قبل به این سیستم هم منتقل خواهد شد.

برای انجام این کار مراحل زیر رو رنبال کنید:

۱- طبق شکل ۱ قسمت customize رو کلیک کرده و گزینه Options رو انتخاب کنید.

۲- در پنجره باز شده به بخش personal stuff مراجعه کرده و دکمه setup sync رو کلیک کنید تا پنجره مربوط به مشخصات Google Account باز شود

۳- بعد از کلیک کردن Sign in و در صورت درست بودن مشخصات پنجره جدیدی باز میشود که طبق مشخصات زیر تنظیم کنید

۴- تمام . خیالتان راحت باشد. قسمت های نشان داده شده در شکل قسمت ۵ (که یک مصال می باشد و شما تنظیمات خودتان را خواهید داشت) همیشه synchronize خواهند شد.

۵- قسمت های زیر sync خواهند شد.